Steriel veldje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Daphne Groenendijk - WaarBenJij.nu Steriel veldje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Daphne Groenendijk - WaarBenJij.nu

Steriel veldje

Door: Daphne Groenendijk

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 Augustus 2014 | Ghana, Tamale

Mijn eerste dag na weer beter zijn van malaria weer aan het werk! We zitten op twee ontzettend instabiele houten bankjes van 25 centimeter breed en 2 meter lang. Dit is ons werkveld voor vandaag. We worden omringd door zo'n 100 kinderen die allemaal wat schreeuwen in het Djangbali's. Hoe erg we ook ons best doen, we verstaan het niet.

Op ons houten bankje hebben we een 'steriel' werkveld gemaakt met daarop wat kochers, twee scharen, wol, leukoplast, spiritus, alcohol en één paar handschoenen voor alle wonden. Het is niet veel, maar al héél veel meer als we gewend zijn van hier.

Sommige kinderen hebben vrij ernstige wonden. Diep en ontstoken vaak. Het werken gaat lastig. De kinderen vinden ons, twee blanke en blonde meiden, ontzettend interessant en zitten of hangen dan ook graag op en of aan je. Leuk, maar wel wat lastiger als je aan het werk bent, al helemaal met temperaturen rond de 38 graden Celsius.

Gelukkig is het heel mooi werk.

• 25 September 2014 - 15:29

Paula Blom:

Fijn dat jij dit voor de kinderen kon doen.