Ebola - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Daphne Groenendijk - WaarBenJij.nu Ebola - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Daphne Groenendijk - WaarBenJij.nu

Ebola

Door: Daphne Groenendijk

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Augustus 2014 | Ghana, Tamale

Voordat wij naar Afrika vertrokken waren we uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen en de updates omtrent ebola. We volgenden het nieuws op de voet en dat deden we ook toen we waren aangekomen in Afrika.

Ebola is nu nog niet in Ghana en ook nu nog niet in de drie buurlanden van Ghana. Toch zijn er patiënten in meerdere ziekenhuizen hier in Tamale die worden verdacht op ebola. Het aanblik van dokters en verpleegkundigen in 'marsmannetjespakken' hakte er wel even in. 'Waar zijn we aan begonnen.'

Voor ons reden genoeg om per direct ons te gaan richten op ons tweede project hier in Ghana, ook een prachtig project! Dit project is gericht op wondverzorging bij kinderen waarvan de ouders het ziekenhuis niet kunnen betalen. Door de vele vliegen die op de wonden afkomen en op de wonden zitten kunnen deze kinderen zich niet meer concentreren op school wat ten kosten gaat van hun educatie.

100% veilig zijn we hier niet, en dat weten we. Die zekerheid is onmogelijk te krijgen. Gelukkig doet de regering er veel aan de inwoners van Ghana op de ernst van ebola te wijzen. Er hangen posters, op de radio wordt constant gepraat over wat ebola is en wat de symptomen zijn.

• 25 September 2014 - 15:28

Paula Blom:

Gelukkig hebben jullie het niet gehad.